Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Reageer als management op waarderingen van cliënten en naasten op websites, bijvoorbeeld Zorgkaart Nederland. Zo straal je uit de mensen die reageren serieus te nemen.
- Plaats een koffiepot of koffieautomaat voor de bewoners en hun bezoekers in de omgeving van de receptie en de entree, zoals je wel in hotels ziet. (Het Verblijf) – 2 november 2011
- Maak een duidelijke contact button op de website. (Woonzorgcentrum Raffy)
- Bezoekers hebben vaak onvermoede kwaliteiten. Vraag ze er naar en maak gebruik van de talenten en hobby’s van naasten. Voorbeelden: groene handen hebben, het leuk vinden om te koken of taarten te bakken, mooi kunnen zingen of muziek kunnen maken, graag iets willen organiseren.
- Bij een huisbezoek voorafgaand aan de verhuizing is het maken van foto’s van de woonsituatie van een nieuwe bewoner handig voor de overdracht naar de andere medewerkers. Zo krijgen zij ook een goed beeld van de bewoner en zijn achtergrond. (Zorgvisite Tip, Wijndaelercentum)