Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Leg op een centrale plek, zoals in de personeelsruimte, een logboek waarin personeelsleden kunnen opschrijven waar op gelet moet worden, wat gerepareerd moet worden of wat extra aandacht vraagt in het verpleeg- of verzorgingshuis. (Het Verblijf) - 13 januari 2012
- Maak een frequent verschijnende email-nieuwsbrief ten behoeve van naasten met heel basale informatie: het menu van de week, welke activiteiten worden er wanneer ondernomen, wanneer houdt wie spreekuur, is er iemand jarig van de bewoners, van de verzorgenden etc.
- Laat bewoners op uw website vertellen hoe het is om te wonen in uw woonzorgcentrum of verzorgingshuis. (Tip van Zorgvisite, De Aa, Breukelen)
- Alle ondersteunende staf- en stuurfuncties (inclusief de directie) horen een werkplek te krijgen tussen de bewoners om te voorkomen dat het contact met de bewoners, de verzorgenden en de naasten verloren gaat.
- Plaats op de website, naast informatie voor medewerkers en vrijwilligers, gegevens en informatie voor verwanten. Creëer een aparte button/pagina waar naasten terecht kunnen met vragen en opmerkingen. (ICT en naasten) – 17 november 2011