Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Een e-magazine (www.zorgboogmagazine.nl) is voor elke zorgorganisatie aan te bevelen. Het voorbeeld van Ruijschenbergh is erg aantrekkelijk met heldere pagina’s over allerlei onderwerpen.
- Zorg ervoor dat de bewegwijzering in het huis past bij de huisstijl. (Tip van Zorgvisite, Kadoelerbreek, Amsterdam)
- Vermijd instituuttaal, maar sluit de taal van het huis zo veel mogelijk aan bij het gewone taal- en spraakgebruik (Tip van Zorgvisite, Mozaïek Woonzorgcentrum, Zuidlaren)
- Een kookboek met recepten die hutspot en de gehaktbal (hoewel ook lekker) ontstijgen en een boekje 'Hier zijn wij trots op' met allerlei praktische tips geeft inspiratie aan medewerkers en bewoners. (Tip van het Huis, Pieter Pauw, Wageningen)
- Begin als huis een Ledenvereniging en ontwikkel een blad om leden op de hoogte te houden, te informeren over ontwikkelingen en interessante producten. Bied leden bijvoorbeeld een rolstoel- en scootmobiel service aan via het blad. (Ondersteunende functies) – 6 oktober 2011