Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Maak vanaf de straat en op de aanrij routes duidelijk hoe je bij de zorginstelling komt. (Verpleeghuis Het Gasthuis)
- Maak een menukaart voor in het restaurant en leg deze op de tafels. Dit geeft een gastvrij gevoel. (Het Verblijf) - 17 november 2011
- Maak ruimte maken voor kritiek. Het schept -in tegenstelling tot krampachtig reageren op familiebetrokkenheid- de mogelijkheid om zaken anders en beter op te lossen. In overleg tussen verzorgenden en naasten kan veel kou uit de lucht worden genomen.
- Peil bij bewoners wat zij van de inrichting vinden: zijn ze erop uitgegekeken? Wat zouden zij graag zijn in de gangen? (Tip van het Huis, Hoge Veld, Den Haag)
- Als er een hoek met computers in het verpleeg- of verzorgingshuis is, hang daarbij dan een instructie met de mogelijkheden die een computer je biedt op, zoals De Geinsche Hof dat heeft gedaan.