Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Ga moeilijke onderwerpen en dilemma’s niet uit de weg. Voorbeeld: de weerstand bij het personeel in verpleeghuizen als er te veel over hun schouder wordt meegekeken.
- Een placemat met de foto van de bewoner erop en een inschuifmapje voor informatie over de menu/dieet wensen van de bewoner, zijn eetgewoonten en eetproblemen maakt het mogelijk dat regelmatige bezoekers kunnen helpen bij het eten van de bewoners. En/of leer naasten hoe met de risico’s van slikproblemen om te gaan.
- Beweegtoestellen en bijvoorbeeld een volleybalnet kan in de zomer worden gebruikt door kinderen samen met vader/opa of moeder/oma in de stoel ernaast. (Tip van Zorgvisite, Oudshoorn 2016, Alphen a/d Rijn)
- Draag als medewerker herkenbare kleding met badge, waarop naam en functie zichtbaar is. (Het Verblijf) - 9 maart 2012
- Leg bij de receptie en in het restaurant een plattegrond van de voorzieningen waaruit het complex bestaat, zoals we dat ook in Boswijk in Vught aantroffen en hang een plattegrond op in de hal van het huis. (Architectuur) - 7 september 2012