Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Een boodschappenservice komt bewoners tegemoet die wat minder goed ter been zijn. (Tip van het huis, Verpleeghuis Nebo)
- Een prijslijst waarop de kosten van bijvoorbeeld een wasje laten doen staat schept veel duidelijkheid (Tip van het Huis, Quintus, Den Haag)
- Geef op afdelingen of bij woongroepen aan welk personeel aan de betreffende afdeling of woongroep verbonden is (een portrettengalerij). Zet dat ook op de website. Laat zien wie er op welk moment aanwezig zijn met in/uit bordjes. Naasten weten dan als zij met iemand willen praten tot wie zij zich kunnen richten.
- Maak een menukaart voor in het restaurant en leg deze op de tafels. Dit geeft een gastvrij gevoel. (Het Verblijf) - 17 november 2011
- Verpleeghuisbewoners eten meestal langzaam. Zoek daarom naar mogelijkheden om het eten warm te houden (bijvoorbeeld door gebruik van warmwaterborden), dan wel het eten even op te warmen in een magnetron.