Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Naast duidelijke bewegwijzering door het huis zou ook een plattegrond van het huis handig zijn om de weg te vinden. (Tip van Zorgvisite, Crabbehof, Dordrecht)
- Zorg voor belevingsgerichte attributen in de tuinen/ buitenruimten. Deze geven meerwaarde aan een bezoekje aan de tuin. (De Leystroom)
- Maak ruimte maken voor kritiek. Het schept -in tegenstelling tot krampachtig reageren op familiebetrokkenheid- de mogelijkheid om zaken anders en beter op te lossen. In overleg tussen verzorgenden en naasten kan veel kou uit de lucht worden genomen.
- Een goede presentatie en ontvangst van je team aan medewerkers. (het Zonnehuis Amstelveen, 29 maart 2013)
- Wees ondernemend: dank adverteerders en donateurs voor hun ondersteuning door vermelding op een bordje of, zoals De Herbergier doet, op een bedrijfsauto. (Ondersteunende Functies) – 11 augustus 2011