Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Bij een huisbezoek voorafgaand aan de verhuizing is het maken van foto’s van de woonsituatie van een nieuwe bewoner handig voor de overdracht naar de andere medewerkers. Zo krijgen zij ook een goed beeld van de bewoner en zijn achtergrond. (Zorgvisite Tip, Wijndaelercentum)
- Vraag aan de bewoner of naaste wat het gewenste dagschema is. Maak het dagschema in een oogopslag zichtbaar voor de medewerkers , de bewoners en de naaste.
- Draag zorg voor een brochure met handige kledingtips: makkelijke sluitingen; eenvoudig aan en uit te trekken, goed wasbaar; zelfstrijkend of eenvoudig strijkbaar.
- Naasten die op bezoek komen hebben een eigen rol. Meer tijd en aandacht van naasten ontlast de zorgverleners, zodat zij hun werk met meer ‘rust’ kunnen doen en taken kunnen oppakken die nu blijven liggen. Regelmatige bezoekers moeten dus gekoesterd worden. Zorg er als huis voor dat naasten zich welkom weten en zich er thuis kunnen voelen.
- Loggia balkons met verschuifbare ramen bevorderen contact met buitenwereld en bieden tevens de mogelijkheid om beschermd buiten te zitten.