Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Organiseer rondom Kerst activiteiten als ‘uzelf te portretteren voor een kerstkaart in aanwezigheid van de Kerstman’.
- De medewerkers van Bartholomeus Gasthuis, inclusief de directie, hebben hun werkplek op de tweede verdieping tussen de appartementen en woongroepen in. (tip uit thuis Voelen gids) Je houdt feeling met de mensen voor wie je werkt en de “kostbare begane grond kun je maximaal inzetten voor de bewoners.
- Plan voor de verhuizing een huisbezoek bij de toekomstige bewoner, waarin vragen beantwoord worden over de zorg die een nieuwe bewoner nodig heeft. Op deze manier krijgt de zorgaanbieder een goed beeld van de nieuwe bewoner en hoe zijn/haar leven eruit ziet. (Tip van het Huis, Wijndaelercentrum)
Een programma Groene Daken voor woonzorgcentra zou alleen maar winnaars kennen: de bewoners, het milieu en de zorgorganisatie exploitatie. (Tip van Zorgvisite, Pieter Pauw, Wageningen)
- Maak zichtbaar voor bewoners, naasten en omgeving welke functies, voorzieningen en activiteiten het huis heeft en organiseert. En maak duidelijk van welke voorzieningen en activiteiten ook buurtbewoners gebruik kunnen maken. Denk aan een nieuwsbrief, informatiebord, posters etc.