Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Bij bankjes binnen en buiten: zorg ervoor dat er uitsparingen zijn voor rolstoel- en rollatorgebruikers. Wel zo netjes. (Tip van het Huis, Humanitas, Deventer)
- Laat activiteiten- en ontmoetingsruimten in elkaar overlopen: geeft huiselijkheid en zo kunnen kinderen spelen tijdens het bezoek. (Tip van Zorgvisite, Schoorwijck, Leidschendam)
- Op elke bewonerskamer een logboek op een vaste plaats, waarin dagelijks een paar zaken worden genoteerd Op elke groepswoonkamer een woongroeplogboek op een vaste plaats, waarin de gezamenlijke activiteiten van de bewoners worden opgeschreven en waarin foto’s van die activiteiten kunnen worden geplakt.
- Bied op je website informatie die toegesneden is op de behoeften vanuit de cliënten en hun familie. Gebruik in plaats van zorg- en administratief jargon, toegankelijke en begrijpelijke taal die de cliënten en hun naasten in een emancipatorische positie brengt. (ICT en Naasten) – 6 oktober 2011
- Maak de bewegwijzering op de locatie niet alleen duidelijk, maar ook in gebruikerstaal (Tip van Zorgvisite, Vivaldi, Zoetermeer)