Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Maak een folder met daarin het visitekaartje met de 24 uur per dag bereikbare spoedzorg-telefoonlijn voor mensen met een psychogeriatrische en somatische problematiek; zo is er overzicht voor bewoners en naasten (Tip van het Huis, Pieter Pauw, Wageningen)
- Denk aan plaatsen van lekker zittende banken, waar bewoners een uiltje op kunnen knappen in de middag. Een goed voorbeeld zijn de uitnodigende leren banken in de woonkamer van De Herbergier in Arnhem. (Architectuur) - 13 januari 2012
- Een goede presentatie en ontvangst van je team aan medewerkers. (het Zonnehuis Amstelveen, 29 maart 2013)
- Lever het standaard bed in een andere kleur dan het ziekenhuis wit en laat bewoners hun eigen nachtkastje meenemen. Hierdoor krijg je minder een ziekenhuisuitstraling. (Bartholomeus Gasthuis)
- Voer een standaard beleid in dat een medewerker altijd een bewoner meeneemt als hij/zij buiten de woongroep moet zijn. De bewoner heeft dan meteen ook een loopje, beweging en ontmoeting. (Verpleeghuis Het Gasthuis)