Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Foto's van de teams en locatiemanager van het woonzorgcentrum geeft meteen overzicht wie de aanspreekpunten zijn (Tip van Zorgvisite, De Elf Ranken, Barendrecht)
- Maak ruimte maken voor kritiek. Het schept -in tegenstelling tot krampachtig reageren op familiebetrokkenheid- de mogelijkheid om zaken anders en beter op te lossen. In overleg tussen verzorgenden en naasten kan veel kou uit de lucht worden genomen.
- Laat bewoners een tag dragen, die signalen afgeeft aan de zorgmedewerkers. Zo kunnen bewoners die de vrijheid aankunnen toch van de afdeling af. (Het Verblijf) – 5 april 2012
- Neem als verpleeg- of verzorgingshuis, per woongroep, of als medewerker een hond in huis. Op een van de woongroepdeuren van Woon- en zorgcentrum Friso in Almelo hing bijvoorbeeld een keurig bericht met daarop wie er wonen, inclusief de “leasehond” van een medewerker. (Het Verblijf) - 24 februari 2012
- Maak altijd een afspraak voor een vervolggesprek (enkele weken na de intake) om dingen die in eerste instantie zijn blijven liggen of niet geheel zijn begrepen, of waar men tegenop gelopen is, alsnog te kunnen bespreken en verhelderen.