Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Reageer als zorginstelling op uiterst negatieve waarderingen op websites om beide zijdes van een situatie te belichten. (De Bieslandhof)
- Combineer winkel, receptie en restaurant balie. Het is efficiënter en je realiseert er langere openingstijden mee. (Architectuur/Ondersteunde functies) – 22 september 2011
- Zet een welkom bordje op de balie met een foto en de naam van de gastvrouw van dat moment. Dit kan gemakkelijk gerealiseerd worden naast de badge die veel gastvrouwen al dragen, en is lekker duidelijk. (Verpleeghuis Het Gasthuis)
- In de gids Thuis Voelen (pag. 24) staan tips van Riet Fiddelaers-Jaspers en Huub Buijssen voor de communicatie met iemand met dementie. (Het Verblijf) - 21 september 2012
- Werk samen met de gemeente om groen en de rest van de openbare ruimte ten dienste kan worden van het naar buiten gaan en bewegen van ouderen (Tip van Zorgvisite, De Santmark, Castricum)