Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Zorg voor creatieve, lekkere menu’s in het restaurant, en een mooie etalage. Dit trekt zowel bewoners als bezoekers. (Woonzorgcentrum Steenvoorde)
- Voor de wijze van contactlegging met naasten vonden wij bij Riet Fiddelaers-Jaspers en Huub Buijssen in hun begeleidersboek bij het ‘Levensalbum’ van hun hand, algemene tips voor de communicatie met iemand met dementie.
- De Zorggroep (Zorgvisite De Wietel) heeft voor iedere locatie een fantastisch heldere informatiegids die op hun website te downloaden is. In duidelijke, gewone mensentaal wordt uitgelegd wat de locatie de bewoner te bieden heeft. Alle zorgorganisaties kunnen met dit klip en klare voorbeeld hun voordeel doen.
- Het leren eten kopen en koken voor ongeveer tien personen is iets wat in het opleidingscurriculum van de verzorgenden veel aandacht moet krijgen.
- Maak de bewegwijzering op de locatie niet alleen duidelijk, maar ook in gebruikerstaal (Tip van Zorgvisite, Vivaldi, Zoetermeer)