Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Schaf ronde tafels aan voor het restaurant, dat maakt het altijd net iets gezelliger. ('t Reijgersbosch, mei 2013)
- Reserveer de beste plekjes bij het raam in het restaurant voor bewoners en hun gasten, door middel van een simpel bordje. (Verpleeghuis Het Gasthuis)
- Gebruik email om naasten steeds up to date te informeren over het wel en wee van de bewoner en zijn nieuwe leefomgeving. Het opzetten van een naastenhyves, vergemakkelijkt de communicatie tussen naasten onderling en met de medewerkers
- Ga verbinding met de buurt aan door bijvoorbeeld een koor te starten van buurtbewoners en medewerkers. (Tip van het Huis, Verpleeghuis Nebo)
- Bied op de website ook praktische informatie aan bewoners en naasten, niet alleen aan vrijwilligers. (Tip van Zorgvisite, Ewoud en Elisabeth Gasthuis, Wijk bij Duurstede)