Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Vraag aan de bewoner of naaste wat het gewenste dagschema is. Maak het dagschema in een oogopslag zichtbaar voor de medewerkers , de bewoners en de naaste.
- Een 'afdelingsknuffelhond' geeft echt huiselijkheid: bewoners en naasten kunnen met 'm knuffelen, maar ook helpen met uitlaten (Tip van het Huis, Humanitas, Deventer)
- Een informatieboekje van het huis houdt bewoners en hun naasten goed op de hoogte van het activiteitenaanbod. (De Bieslandhof)
- Gebruik email om naasten steeds up to date te informeren over het wel en wee van de bewoner en zijn nieuwe leefomgeving. Het opzetten van een naastenhyves, vergemakkelijkt de communicatie tussen naasten onderling en met de medewerkers
- Zet een CD speler met een verzameling cd’s in de gemeenschappelijke ruimten zodat bewoners muziek kunnen luisteren. (Tip van het Huis, 't Huis op de Waard)