Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Betrek lokale ondernemers uit de buurt bij het verpleeghuis. Zoek een band met hen bv vraag de groenteman eens een groenteuitstalling mee te nemen en er in contact over te komen met bewoners, of de bakker die eens komt om taarten bakken. (Ondersteunende Functies) – 13 juli 2011
- Een servicepunt dat meer is ingericht als tafel dan als balie stap je makkelijker op af. (Tip van het Huis, Schoorwijck, Leidschendam)
- Introduceer jezelf persoonlijk als zorgorganisatie op de website. Vertel bijvoorbeeld als locatiemanager iets over jezelf en plaats een foto, zoals op de website van Stichting Vrijwaard. (ICT en naasten) – 4 mei 2012
- Probeer het instellingsvocabulaire te beperken. Zorglogeren klinkt veel aardiger en uitnodigender dan respijtzorg. (Zorgvisite Tip, Wijndaelercentrum)
- Gebruik sociale media om naasten bij de zorg te betrekken. Meld bv. activiteiten via twitter en maak een youtube filmpje van het huis. Klik hier voor 4 tips van Vilans voor het gebruik van sociale media. (ICT en naasten) - 5 april 2012