Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Een enquête die gasten en bewoners vrijblijvend kunnen invullen in het restaurant kan inzicht geven in hoe het eten en de ambience bevalt. (Tip van het Huis, Crabbehoff, Dordrecht)
- Een servicepunt met een tafel met extra stoelen, een krijtbord met actuele activiteiten en een digitaal scherm met relevante informatie geeft goed overzicht. (Tip van het Huis, Schoorwijck, Leidschendam)
- Benut de kwaliteit van water. Geleide kleine kabbelende waterstroompjes, fonteintjes, vijvers met eenden (om te voeren) of een miniatuur bootje op te laten varen, een aanlegsteiger of een visplek terras aan water. Allemaal waterzaken die voor prettige reuring en afleiding zorgen maar ook altijd een prettige rust. (Het Verblijf)- 15 juni 2012
- Door middel van een Comfort à la carte pas kunnen bewoners gebruik maken van allerlei voorzieningen, zoals maaltijdservice, begeleiding bij maaltijdverstrekking, personenalarmering, klussendienst, wasservice, etc., maar hebben ze via hun ZZP ook recht op deelname aan twee verenigingen. Willen ze meer dan moeten ze daarvoor betalen. ( Zorgcentrum Prinsenhof/Verpleeghuis de Riethoek)
- Ga moeilijke onderwerpen en dilemma’s niet uit de weg. Voorbeeld: de weerstand bij het personeel in verpleeghuizen als er te veel over hun schouder wordt meegekeken.