Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Respecteer bewoners in wie ze geweest zijn. Als een bewoner altijd iemand was met grote belangstelling voor de politiek, voor kranten, het journaal en nieuwsgerelateerde programma’s, blijf dat dan aanbieden, houd dat zichtbaar. Of als iemand altijd een groot liefhebber van klassieke muziek was, speel daar op in.
- Voorzie de aanrij route van bewegwijzering (De Bieslandhof)
- Plaats op de website een filmpje over de verbouwing, zo spreek je tot de verbeelding van bewoners en naasten. (Bartholomeus Gasthuis)
- Breid de website www.kiesbeter.nl uit met meer persoonsgerichte keuzevoorkeuren. Zet er informatie op over de beschikbaarheid van plaatsen. De informatie moet de bezoekers van de website in staat stellen de verpleeghuizen te beoordelen (vergelijk de hotelsites).
- Plaats een koffiepot of koffieautomaat voor de bewoners en hun bezoekers in de omgeving van de receptie en de entree, zoals je wel in hotels ziet. (Het Verblijf) – 2 november 2011