Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Geef als organisatie de mogelijkheid tot (het samen) afleggen en opbaren van de overledene, tegen overeen te komen kosten, die eventueel verhaald kunnen worden op de uitvaartverzekering. Geef als organisatie duidelijk en direct informatie over de duur van de periode, waarop de kamer na het overlijden ontruimd dient te zijn en tegen welke kosten voor extra dagen. (Na het verblijf) - 30 mei 2012
- Breng naasten met elkaar en met de medewerkers in contact! Organiseer bv. een jaarlijkse ‘Kastendag’ waarbij familie en bekenden, onder genot van een hapje en drankje, uitgenodigd worden kasten na te kijken en schoon te maken; indien nodig de garderobe te vernieuwen en eventueel het beddengoed te luchten. (Het Verblijf) – 16 mei 2012
- Het leren eten kopen en koken voor ongeveer tien personen is iets wat in het opleidingscurriculum van de verzorgenden veel aandacht moet krijgen.
- De Zorggroep (Zorgvisite De Wietel) heeft voor iedere locatie een fantastisch heldere informatiegids die op hun website te downloaden is. In duidelijke, gewone mensentaal wordt uitgelegd wat de locatie de bewoner te bieden heeft. Alle zorgorganisaties kunnen met dit klip en klare voorbeeld hun voordeel doen.
- Tranformeer de plint tot hobbycentrum, waar hobby’s van (buurt-)bewoners en kwaliteiten van medewerkers c.q. vrijwilligers gecombineerd kunnen worden. (Zorgvisite tip aan het huis, Delfshove)