Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Alle ondersteunende staf- en stuurfuncties (inclusief de directie) horen een werkplek te krijgen tussen de bewoners om te voorkomen dat het contact met de bewoners, de verzorgenden en de naasten verloren gaat.
- Zet de maandelijkse actviteitenkalender ook op de website, zo kunnen bezoekers van te voren ook bekijken wat er te doen is op de dag dat ze langskomen. (Woonzorgcentrum Steenvoorde)
- Breid de website www.kiesbeter.nl uit met meer persoonsgerichte keuzevoorkeuren. Zet er informatie op over de beschikbaarheid van plaatsen. De informatie moet de bezoekers van de website in staat stellen de verpleeghuizen te beoordelen (vergelijk de hotelsites).
- Een ontbijtbuffet is een goede manier om de bewoners de eigen regie op de dag te geven. (Tip van het Huis, 't Huis op de Waard)
- P&O dient attent zijn op meer informele vaardigheden en belangstelling van medewerkers, zoals hobby’s, achtergrond en talenten en die in verbinding brengen met het wonen en leven in het verpleeghuis.