Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Aanmelden voor Zorgvisite nieuws
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Door middel van een Comfort à la carte pas kunnen bewoners gebruik maken van allerlei voorzieningen, zoals maaltijdservice, begeleiding bij maaltijdverstrekking, personenalarmering, klussendienst, wasservice, etc., maar hebben ze via hun ZZP ook recht op deelname aan twee verenigingen. Willen ze meer dan moeten ze daarvoor betalen. ( Zorgcentrum Prinsenhof/Verpleeghuis de Riethoek)
- Maak goede, informatieve folders voor cliënten en naasten, in plaats van gebruikelijke algemene, verkoopachtige, weinig zeggende flyers van zorgorganisaties. Bij Zorggroep Dorus hebben ze wel 20 eenvoudig op A4 vormgegeven folders gemaakt over zaken die je als cliënt of naaste echt wilt weten. Per A4 wordt ingegaan op een onderwerp. Een greep eruit: Levensboek. Toelichting voor de makers van het levensboek, en Inrichting bewonerskamer St. Barbara. (Het Verblijf) - 1 december 2012
- Bij het grand caféloket van Ruijschenbergh kan brood en banket besteld worden door alle bewoners, ook van de eigen huur- en koopappartementen. Een mooie service!
- Zorg voor een goede en inhoudelijke bewegwijzering, zodat bezoekers en bewoners goed de weg kunnen vinden in het huis. Een plattegrond op papier is daarnaast ook handig, zoals hieronder van Boswijk. (Het Verblijf) – 20 oktober 2011
- Doe een oproep als zorginstelling om de instelling te waarderen, bijvoorbeeld op Zorgkaart Nederland. (Verpleeghuis Het Gasthuis)